THE CULTURE OF GOOD ASSOCIATION — KULTURA DOBROG DRUŽENJA [PART 3]

 

ŚRĪMAD BHĀGAVATAM 3.3.6-9 CLASS – ŚRĪ DHĀM MĀYĀPUR WEST BENGAL INDIA — HIS HOLINESS JAYAPATĀKĀ SWĀMĪ GURU MAHĀRĀJA  — APRIL 2007

 

ATEISTA SE NAZIVA DEMONOM I ČINJENICA JE DA SE ČAK I OSOBA SA DOBRIM ROĐENJEM MOŽE PRETVORITI U DEMONA ZBOG LOŠEG DRUŠTVA. ROĐENJE NIJE UVIJEK MJERILO VRLINE, SVE DOK NEKO NE NAUČI KULTURU DOBROG DRUŽENJA, NE MOŽE POSTATI DOBAR.

 

OVO TAKOĐER UKAZUJE NA VAŽNOST DOBRIH DRUŽENJA — VEZA I ODBACIVANJA LOŠIH DRUŽENJA. NEKO MOŽE DA BUDE ROĐEN U PORODICI BHAKTA, ALI AKO SE POVEŽE SA LOŠIM LJUDIMA, MOŽE BITI POGREŠNO USMJEREN.

 

KOMENTAR: Predhodni nastavci se  mogu pogledati na slijedećim perma linkovima direktnim pristupom:

 

PART 1: http://guru.blogger.ba/arhiva/2015/03/30/3815668

PART 2: http://guru.blogger.ba/arhiva/2015/04/23/3830169

 

Mahābhārata kaže da je u isto vrijeme, kćerka Narakāsurina došla, napola obučena, rasute kose sa nekim oružjem. Došla je da osveti svog oca. Došla je da napadne Kṛṣṇu. Ali Kṛṣṇa nije imao namjeru da se bori s njom. Iznenada, Kamakhya se pojavila, jer je cijela Narakāsurina porodica osjećala neku vrstu poštovanja prema Kamakhyi. Ona se poklonila Kamakhyi i ponudila joj svoju pranamu. Kamakhya je rekla, “U svakom slučaju, dodirni Kṛṣṇina lotosova stopala. Od sada je Kṛṣṇa tvoj ujak.” Ona je prišla i dodirnula Kṛṣṇina lotosova stopala, te se tako pročistila. “Nemoj se boriti protiv Njega, Kṛṣṇa će bit tvoj rod.”

 

Kasnije je postala žena Ghatatkacina, sina Bhime. On je tražio ženu, jer je bio pola demon, pola Bhima, pa je bio pretežak za ljudsku ženu. Zato što je on poštovaoc Kṛṣṇe, on se nije uklapao među demonsku djecu, oni su svi bili nevegetarijanci i nisu bili poštovaoci. Bilo je teško naći nekog ko se uklapao. Kṛṣṇa je predložio nju jer je ona dotakla Njegova lotosova stopala. Ona više nije bila potpuno demonska, bila je malo pročišćena, ali je još uvijek bila prilično teška dama. Veoma lijepa, ali bila je i veoma moćna. Ima priča koja kaže da je svako ko je htio da je oženi morao da je porazi, a prvo je morao da je porazi zagonetkom. Ona bi mu zadala zagonetku, a onda ju je on morao poraziti, a zatim morao se boriti s njom. Kada je on riješio zagonetku, ona ga je napala. on ju je porazio i bacio je na tlo. Stavio je mač na njeno grlo i rekao “Pa šta kažeš? “Rekla je “U redu, udaću se za tebe.” [Smijeh]. Izostavio sam par detalja. Jedinstvena vrsta zajednice. To je bila kćerka.

 

Zatim, rečeno je da je sama Bhumidevi donijela Bhaumasurinog sina. Rekla je Kṛṣṇi: “Ovaj je dječak zapravo dobar dječak, ali ga je pokvario njegov otac. To je Tvoj unuk. Daj mu blagoslov da može biti dobar.” Mislim da je on također dotakao Kṛṣṇina lotosova stopala. Pročistio se i bio je postavljen za slijedećeg kralja.

 

Kṛṣṇa je otišao u Narakāsurinu palaču. Tamo je vidio 16 100 princeza koje su Mu ponudile brak i pitale Ga da ih prihvati kao Svoje žene. Tako je On pristao. Rečeno je da je Kṛṣṇa uzeo oblik 16 100 ekspanzija, svaku ekspanziju vaibhava-vilasa ekspanziju, pomalo različitu od druge, tek da se uklopi i podudara sa svakom princezom. Da budu savršena prilagodba – par. Zatim su održane ceremonije vjenčanja za svaku. Potom ih je Kṛṣṇa poslao nazad u Dwaraku u procesiji sa nosiljkama. To mora da je bila divna procesija. Ne znam kako su stigle u Jarasandino kraljevstvo. Svaki dan Kṛṣṇa bi se vratio iz kancelarije, iz kraljevskog suda i kada bi silazio s dvokolice, Kṛṣṇa bi se ekspandirao u 16 108 [još osam kraljica su bilo tamo također, pored onih 16 100] i otišao u svaku palaču. Rečeno je da se ponašao kao savršeni suprug. Poštovao je sva grihasta pravila. Viđao je djecu. Dao je svakoj ženi desetoro djece, deset sinova, koji su bili kao Kṛṣṇa. Iako su sve kraljice imale hiljade sluškinja, same su služile Kṛṣṇu. Pomagale bi Mu da se okupa, jede, masirale su Ga, šta god da su radile, Kṛṣṇa je uzvraćao i zauzvrat im pružao pažnju i zagrljaje. To je zadivljujuće čak i za velike sage, da Kṛṣṇa čak i s obzirom da je Svevišnja Božanska Osoba, igra ulogu običnog supruga. Kako to? To je zadivljujuće. Kṛṣṇa pokazuje da u duhovnom svijetu, On može imati toliko mnogo različitih veza, tako ličnih i nježnih.

 

Bhumidevi, kada je izašla, vratila je Aditine naušnice i Varunin kišobran Kṛṣṇi. Ranije, Rukmini je dobila neko Parijata cvijeće, koje ne raste na ovoj planeti – raste samo na rajskim planetama. Rajskoj planeti. Veoma mirisnoj. Rajske pčele idu tamo i skupljaju med. Tako je ona htjela Parijata. Kṛṣṇa joj je rekao da uzme koje god želi. Ona je uzela Parijata drvo i Kṛṣṇa se vratio u Dwaraku s njim. Indrine kraljice su se požalile Indri: “Mi jedine imamo Parijata drvo. Kako ga ona može imati? Kṛṣṇi ne bi trebalo biti dozvoljeno da ga uzme. Ono pripada raju”. Tada je Indra otišao i napao Kṛṣṇu da bi vratio Parijata drvo. Kasnije je došao da moli Kṛṣṇu jer ima problema sa Narakāsurom. Kada je trebao pomoć bio je veoma skroman, veoma ponizan.”Moj Gospodaru”. Ali kad je Kṛṣṇa uzeo Parijata cvijet, postao je veoma arogantan. ”Ko je Kṛṣṇa? Čak je bez pitanja uzeo jedan od mojih najboljih cvjetova”.

 

Imao je drskosti da ode i napadne Kṛṣṇu. Tako je ovo očigledno bio Kṛṣṇin plan da učini svog poklonika poniznim. Tako je učinio Indru poniznim. Posadili su Parijatu u baštu Satyabame. Čak su pčele sa rajskih planeta pronalazili miris Parijate, dolazile na Zemlju i pravile med. Gaurāńga!

 

Jedan od detalja koje sam izostavio je, kada je vojska Narakāsure napala Kṛṣṇu, Garuda je mahnuo svojim ogromnim krilima i stvorio velike vjetrovite oluje. Bacajuci ih uokolo, udarajući ih svojim krilima, bacao ih je s njihovih slonova. Dizao je i bacao slonove. Sve ovo je radio. Zato se Narakāsura stvarno naljutio na Garudu, ali ništa nije mogao uraditi.

 

Kṛṣṇa je otišao u Prajyotishapura više nego jednom. Tamo imamo divan hram, na vrhu brda, koji nadvisuje rijeku Brahmaputru. Možete vidjeti brdo Kamakhya. Ovo su sve istorijska mjesta. Kamakhya Temple je još uvijek tamo. Čak ima i otisaka Kṛṣṇinih lotosovih stopala. Tamo ide narod Guwahati – ali to je jedna druga Kṛṣṇina posjeta. Kṛṣṇa čak nije bio ni povrijeđen. Veoma interesantno. Prema tome, trebali bi svi da uzmu Kṛṣṇinu zaštitu. Ovo također ukazuje na važnost dobrih druženja, veza i odbacivanja loših druženja. Neko može da bude rođen u porodici posvećenika, bhakta, ali ako se poveže sa lošim ljudima, može biti pogrešno usmjeren. Mnoge vrste različitih instrukcija. Kṛṣṇa je tako milostiv da i uprkos Kṛṣṇinom okruženju, ako je neko bio uvredljiv, On bi mu oprostio.

 

Artha Bandhu, prijatelj unesrećenih. Neki od vas nisu nikad ni bili unesrećeni? Neki se ljudi obrate Kṛṣṇi kada su nesretni, kada im je potrebna pomoć, kada su radoznali, ili kada žele da nešto više saznaju. Neki Mu se obraćaju iz čiste posvećenosti. Oni su veoma rijetki. Čak je i znanje veoma rijetko. Artha Bandhu, oni su veoma nesretni. Bili su oteti. U to vrijeme, vedski običaj je bio takav da bi otac dao kćerku. Danas, na zapadu, očevi kažu kćerkama da odu i nađu muža. Kćerke nisu više u skrbništvu oca. Otac ne preuzima odgovornost. Potpuno različito. Ovo je različita kultura. Tako je Śrīla Prabhupāda rekao da ovdje u Indiji, mi ne bi trebali dovoditi žene u naše ashrame, indijske djevojke, ukoliko to očevi ne dozvole, jer društvo neće prihvatiti da se kćerke odvode bez dozvole njihovih očeva. Ne znam da li su se stvari promijenile do danas. Ne izgleda tako. Nije bio tako zabrinut u vezi dječaka, ali djevojke bi trebale imati dozvolu. Veoma različito. U stara vremena, bilo je to veoma zaštitnički nastrojeno društvo, ali demoni, oni ne poštuju nikakva pravila društva, već rade šta god oni hoće. Tako je Bhaumadeva postao Bhaumasura, Narakāsura. Nadamo se da bhakte — posvećenici neće prihvatiti loše veze, da niko neće postati asura. Moramo biti veoma pažljivi.

 

Narakāsura je postao tako snažan, ali čitava njegova vojska, svi demoni nisu ravni samom Kṛṣṇi. Kṛṣṇa je nepobjediv, svemoćan. U narednoj lili, govori se o tome kako se Kṛṣṇa nije borio protiv jednog napadača. Htio je da pokaže: “Moja je vojska također veoma moćna.” Iako je to mogao sam da uradi, Njemu ne treba vojska. Njegova vojska – želio je da im dozvoli da i oni nešto urade. Jedna od svrha Kṛṣṇine pojave u Dvapara Yugi bila je da smanji broj demona. Narakāsura je sin od Gospodina Viṣṇua, ali je napao svog oca i htio je da ga ubije. Prilično lud momak. Kṛṣṇa se samo branio. Ima li nekih pitanja?

 

Nastaviće se …

 

TRANSKRIPT & PREVOD SA ENGLESKOG:

Saci Devi Dasi

Alma Ahmedbegović

 

 

sonagaurangadas

Komentariši