SRILA JIVA GOSWAMI MAHARAJA


NAJVECI FILOZOF NA SVIJETU…..

       Kada su svi Goswamiji iz Vrindavana napustili ovaj smrtni svijet, Srila Jiva Goswami Maharaja (1513-1598) je jedini ostao, te je postao glavni acharya za citav Gaudiya vaishnavizam. Bio je izuzetno ucen i jako plodonosan kao pisac. Boraveci u Vrindavanu, Srila Jiva Goswami je pisao knjige i svaki dan je poducavao veliki broj vaishnava iz citave Indije. Razni gurui su slali svoje ucenike na edukaciju kod velikog Srila Jive Goswamija. Njegov gigantski literarni doprinos Brahma-Madva-Gaudiya sampradaji sastoji se od nekih 400.000 sanskritskih stihova. Dosada je poznato da je napisao oko 25 opseznih djela. Od tih djela posebno treba istaci opsezne Sri-Sat-Sandarbhe (6 traktata), Hari-Namamrita-Vyakarana – genijalno gramaticko djelo sa imenima Gospodina Krishne, zatim Gopala Champu i mnoge druge. Bhakte koje zele biti istinski ucene trebali bi prouciti svih sest Sandarbhi. Ako to nismo u mogucnosti, treba pazljivo studirati knjige Srila Prabhupada u kojima su, na nama primjeren nacin, predocena ucenja Srila Jive Goswami Maharaja, te svih drugih acharya.

       Sri Tattva Sandarbha je prva od Sest Sandarbhi:

1. Tattva-Sandarbha           (Discourses on Truth)

2. Bhagavata-Sandarbha    (Discourses on God)

3. Paramatma-Sandarbha  (Discourses on the Absolute)

4. Krishna-Sandarbha         (Discourses on Krishna)

5. Bhakti-Sandarbha           (Discourses on Devotional Service)

6. Priti-Sandarbha               (Discourses on Love)

       Evo, zahvaljujuci tome sto i sam imam u kuci, zasada bar jednu od Sest Sandarbhi, onu prvu Sri Tattva Sandarbhu, imam skromnu mogucnost da vam barem navedem imena svih Sest Sandarbhi i kratko opisem njihovu domenu pisanja. Posto je knjiga kod mene na engleskom jeziku kao i ostale, nisam je dosada ni sam proucio poblize tek ponesto zbog mog  neznanja engleskog. Ali, bice nekada, nadam se, prevesce mi je neko, i ne sumnjam u to – jer to je moja transcendentalna zelja a nas prijatelj Krishna sasvim sigurno ispunjava sve nase transcendentalne zelje – naravno postepeno, shodno nasem duhovnom koraku kojim idemo.

       Takodjer, da bi mozda nekog inspirisao da navedene knjige eventualno nekada nabavi iz svete zemlje Indije i detaljno prouci,, reci cu vam i razlog zasto sam ovu koju imam svojevremeno narucio od svog prijatelja Nitay Daye Prabhua, koji ode u Indiju svake godine i tamo proboravi neko vrijeme, obicno po vise mjeseci.  Tada sam, naime, intezivno tragao o svemu sto svete knjige govore na temu 4 i 5 dimenzije ili stanja svjesnosti. Cetvrta dimenzija se jos naziva i Turiya khye [khye zanci cetvrti]. Tada sam mislio da se opis navedenih dimenzija nalazi u ovoj prvoj ali izgleda da nije, te cu vremenom morati nabaviti i svih 5 ostalih Sri Sandarbhi, jer jos nisam dovrsio svoje transcendentalno traganje za 4 i 5 dimenzijom. Ali, da vas vise ne zamaram sa visim dimenzijama, nemamo bas svi ista interesovanja, je li tako?

       U svoje vrijeme, Srila Jiva Goswami Maharaja, smatran je najvecim filozofom u Indiji. U vezi toga Srila Prabhupada, Founder Acharya Iskcon-a kaze:

„Vaishnave su daleko najveci filozofi na svijetu, a najveci medju njima je bio Srila Jiva Goswami, ciju je filozofiju, nakon nesto manje od 400 godina, predstavio Srila Bhaktisiddhanta Sarasvati Thakura Maharaja. Moramo dobro znati da vaishnavski filozofi nisu sentimentalisti ili jeftini bhakte poput sahajiya [sahadjiye su sentimentalni bhakte pocetnici, koji stvari rade vise zbog gledalaca – prave predstavu od duhovnog zivota – nego sto uistinu razvijaju svoje transcendentalne osobenosti]. Svi vaishnavski acharye su bili veliki ucenjaci koji su u potpunosti shvatili filozofiju Vedante, jer niko ne moze biti acharya ako ne poznaje filozofiju Vedante. Da bi bio prihvacen kao acharya medju indijskim transcendentalistima koji slijede vedske principe, mora steci veliko znanje o filozofiji Vedante, proucavanjem ili slusanjem.

       Bhakti se razvija na temelju filozofije Vedante. To je receno u Srimad Bhagavatamu (1.2.12):

       tac chraddadhana munayo   jnana-vairagya-yuktaya

       pashyanty atmami catmanam   bhaktya shruta-grihataya

U ovom stihu su veoma znacajne rijeci bhaktya shruta-grihataya, jer ukazuju da bhakti mora biti zasnovana na filozofiji Upanishada i Vedanta-sutre. Srila Rupa Goswami – stric od Srila Jive Goswamija, je rekao:

       shruti-smriti-puranadi-   pancaratra-vidhim vina

       aikantiki harer bhaktir   utpatayaiva kalpate

„Predano sluzenje koje se ne zasniva na Vedama, Puranama, Pancaratrama i slicnim spisima, mora se smatrati sentimentalizmom. Takvo predano sluzenje uzrokuje samo uznemirenje u drustvu.“ Postoje razlicite vrste vaishnava (kanistha-adhikariyi, madhyama-adihikariyi, uttama-adhikariyi), ali da bi neko postao propovjednik na madhyama-adhikari nivou mora veoma dobro poznavati Vedanta-sutru i druge vedske spise, jer je bhakti-yoga istinska i postojana kada se razvija na filozofiji Vedante. U vezi s tim, mozemo navesti prevod i objasnjenje stiha koga smo predhodno spomenuli (Srimad-Bhagavatam 1.2.12):

      „Tu Apsolutnu Istinu spoznaje ozbiljan ucenik ili mudrac koji posjeduje veliko znanje i koji je razvio odvojenost predano sluzeci i slusajuci Vedanta-shruti.“

SMISAO:   Apsolutna Istina se potpuno spoznaje procesom predanog sluzenja Gospodina Vasudeve ili Svevisnje Bozanske Licnosti, koja je potpuna Apsolutna Istina. Brahman je sjaj Njegovog transcendentalnog tijela, a Paramatma je Njegova djelimicna reprezentacija. Stoga je spoznaja Brahmana ili Paramatme samo djelimicna spoznaja Apsolutne Istine. Postoje cetiri vrste zivih bica: karmiji, jnaniji, yogiji i bhakte. Karmiji su materijalisti a ostale tri vrste su transcendentalisti. Prvoklasni transcendentalisti su bhakte koji su spoznali Vrhovnu Osobu. Drugorazredni transcendentalisti su oni koji su djelimicno spoznali potpuni dio Apsolutne Osobe, a trecerazredni transcendentalisti su oni koji su spoznali samo duhovni sjaj Apsolutne Osobe. Kao sto je receno u Bhagavad-giti i drugim vedskim spisima, Vrhovna Osoba se spoznaje predanim sluzenjem, zasnovanim na potpunom znanju i odvojenoscu od materijalnog druzenja…..

                              (Sri Caitanya Caritamrita Adi-lila 2.7.102 smisao-dio)

       Sve ovo je jako opsirna materija i ne moze se obraditi samo u jednom postu, zato ako nekoga interesuje ostatak smisla iz navedenog stiha 7.102 isti moze pronaci na engleskom jeziku na mom linku koga imate sa strane bloga: http://www.vedabase.com/.

       Mozda jos da dodam, u Gaura-Gannodesha-Dipiki je receno da je Srila Jiva Goswami Maharaja ranije bio Vilasa-manjari gopi….. 

      

      

sonagaurangadas

Komentariši